1.1) Święty Tomasz z Akwinu mówił, że polityka to zorganizowana charytatywność, ponieważ widzimy Boga działającego w społeczności ubogich w taki sposób, że losują niektórych książąt.
1.2) Celem tych książąt jest służenie ubogim przez zasługi naszego Pana Jezusa Chrystusa, ponieważ Chrystus ma dwie natury: żebraka, będącego bankiem Boga, i księcia, który otrzymuje i zarządza talentami Boga w taki sposób, aby jeszcze bardziej pomnożyć te talenty i zwiększyć wolność wielu, aby życie ubogich w tej dolinie łez było mniej uciążliwe, ponieważ Chrystus na krzyżu już zapłacił za ich grzechy.
1.3) Ponieważ autorytet bogaty wynika z łask banku Boga, jest on zawsze w pozycji dłużnika tego banku - oto fundament legitymacji politycznej, gdzie podstawa finansuje piramidę poprzez podatki, które są przekazywane tej władzy, która przywdziała Chrystusa w taki sposób, aby być drogą, prawdą i powodem życia wielu. Tak więc ta społeczność, w której się znajdują, zostaje uznana za dom w Chrystusie, przez Chrystusa i dla Chrystusa, do tego stopnia, że polityka jest kontynuacją Trójcy przez pokolenia, do tego stopnia, że ma charakter rekurencyjny.
2.1) W rządzie dobra wspólnego porządek publiczny wyróżnia się świadczeniem następujących usług: bezpieczeństwa i sprawiedliwości. Te dobra, subsydiowane przez zasługi Chrystusa, organizują porządek prywatny w odniesieniu do świadczenia dóbr i usług dla dobra wspólnego z nastawieniem na zysk (rynek), do tego stopnia, że tworzą porządek prawny, cywilny, pracy, podatkowy, karny, konsumencki i środowiskowy.
2.2) Aby lepiej stworzyć integrację między państwem a rynkiem, wyłania się trzeci sektor (społeczeństwo obywatelskie), gdzie widzimy stowarzyszenia, gildie, szkoły, społeczność parafialną - działają one jako ciała pośredniczące, aby wygenerować bardziej skuteczną i efektywną odpowiedź na potrzeby tych potrzebujących Chrystusów dla minimalnej pomocy społecznej, zwłaszcza w czasach katastrof humanitarnych lub klęsk żywiołowych, w tych miejscach, gdzie rynek i państwo są wyjątkowo niedoskonałe. Z instytucjonalnego punktu widzenia Trójca dopełnia się tymi trzema sektorami.
3.1) Roberto Campos powiedział, że świat nie zostanie uratowany przez charytatywnych, ale przez efektywnych. Biorąc pod uwagę, że polityka to zorganizowana charytatywność, efektywność jest potężnym sojusznikiem charytatywności, nigdy czymś diametralnie jej przeciwnym. Największym dowodem na to, co mówię, była tragedia humanitarna, która miała miejsce w Rio Grande do Sul, z powodziami Guíaba, w maju 2024 roku - przykład wolontariuszy sprawił, że zobaczyłem, że święty Tomasz miał rację, a Roberto Campos się mylił.
3.2) Tylko w scenariuszu, w którym Bóg został usunięty z centrum państwa i polityki, istnieje całe środowisko do zasiewu moralnego relatywizmu - w tym scenariuszu, gdzie Bóg jest uznany za martwego przez konserwatyzm, istnieje całe środowisko do promocji "pilantropii", czyli filantropii oszustów, jak widzimy w tym nieudolnym rządzie Luli 3.
José Octavio Dettmann
Rio de Janeiro, 17 maja 2024 r. (data oryginalnego postu).
domingo, 16 de junho de 2024
Polityka to zorganizowana charytatywność - w tym sensie świat zostanie uratowany przez charytatywnych i przez tych, którzy działają efektywnie w taki sposób, aby pomóc potrzebującym Chrystusom w tym, czego najbardziej potrzebują.
Assinar:
Postar comentários (Atom)
Nenhum comentário:
Postar um comentário