1) Dom jest środowiskiem transformacji:
A) Mogę w nim przekształcać surowce w produkty mogące zaspokoić ludzkie potrzeby – najlepszym dowodem na to są warsztaty rzemieślnicze, pracownie i kuchnie, które istnieją w naszych domach, poza bibliotekami, biurami i laboratoriami, które powstały w nowszy sposób.
B) Jest to sprzyjające środowisko, w którym następuje zbieżność pomysłów, o których myślimy, z tymi, które nabywamy z biegiem czasu, w celu stworzenia czegoś inteligentnego i konstruktywnego. Aby zbudować coś produktywnego intelektualnie, co mogłoby udoskonalić wolność wielu w zasługach Chrystusa, niezbędne jest życie kontemplacyjne. A to wymaga nie tylko pobożnego życia religijnego, ale także kultywowania dobrych nawyków, które zachęcają do cnoty myślenia - jak na przykład nawyk grania w wiele gier strategicznych, które zachęcają osobę grającą do praktyki refleksji filozoficznej . Na tym polega apostolat zabawy w służbie uświęcenia poprzez naukę i pracę.
C) Jako miejsce spotkań dom może być także środowiskiem, w którym dokonują się ustalenia, dzięki którym transakcje najświętsze w zasługach Chrystusa są chronione przed tyranią złych władców. Są także środowiskiem, w którym rozwija się praktyka integracji między ludźmi, będąca jednym z fundamentów osobistej odpowiedzialności, gdyż trzeba widzieć Boga w ludziach i czcić ich w tym, co dobre, gdyż prawda jest fundamentem wolności. Oto filozofia lojalności.
D) Miejsce, w którym wszystko, co zebraliśmy, zostało rozproszone i zgromadzone w określonym miejscu, za pośrednictwem naszych bibliotek lub naszych zasobów do wykorzystania w przyszłości. W ten sposób rozwiązuje się kryzys wynikający z rewolucji przemysłowej, ponieważ poprzez dobre wykorzystanie tego, co rozproszone w społeczeństwie, odkrywamy jego rozwiązanie, aż do odkrycia nowych dróg rozwiązania tego kryzysu duchowego i cywilizacyjnego, przez który wszyscy przechodzimy.
2.1) Pomiędzy fabryką – która jest wyspecjalizowanym ośrodkiem transformacji – a domem – który jest znacznie bardziej wszechstronnym centrum transformacji – powrót do domu w pewnym momencie historii jest niezbędny do zwalczania kryzysu duchowego, który miał miejsce podczas rewolucji przemysłowej . Wysiedlenie człowieka z jego domu, z rodziny, do punktu, w którym utworzyłyby się rodziny nuklearne, gdziekolwiek się uda, spowodowało po prostu wielki kryzys w wielkim łańcuchu bytów, bez którego nie jest możliwe wytworzenie jakiejkolwiek wiedzy opartej na założeniu, że prawda jest fundament wolności.
2.2) Kiedy ten łańcuch zostanie przerwany, nauka i technologia służą nierówności, ideologii rewolucyjnej, gdyż podstawą badań jest to, co pozostaje wygodne i poza prawdą, aby usprawnić proces dominacji nad ludźmi – a to jest daremne szukanie, pozbawione sensu.
José Octavio Dettmann
Rio de Janeiro, 7 listopada 2023 r. (data pierwotnego wpisu).
sábado, 6 de janeiro de 2024
Uwagi o rewolucji przemysłowej jako problem filozofii kryzysu – przypadek domu i fabryki jako środowisk transformacji
Assinar:
Postar comentários (Atom)
Nenhum comentário:
Postar um comentário