Pesquisar este blog

domingo, 7 de janeiro de 2024

Kongres brazylijski będzie regulować wykorzystanie sztucznej inteligencji do celów wyborczych

1) Według Clébera z kanału Jacaré de Tanga Kongres ma w planach uregulowanie wykorzystania sztucznej inteligencji w wyborach samorządowych w 2024 roku.

2) Dla Polaków te wybory wyznaczają połowę kadencji prezydenckiej, ale nie odnawiają części Izby Deputowanych, jak to ma miejsce w Stanach Zjednoczonych - te wybory mają wybrać burmistrzów i radnych w całej Brazylii. I to właśnie poprzez podstawową politykę wybierani są gubernatorzy, senatorowie, deputowani stanowi, deputowani federalni, a nawet prezydent. Wynika to z ogromnej wielkości Brazylii, a także z naszego rodzaju reżimu, jaki mamy od konstytucji z 1988 r., w którym mamy system prezydencki przejmujący elementy reżimu parlamentarnego.

3) Jeśli potencjalny kandydat na radnego zapuka do moich drzwi i poprosi o mój głos, wchodzę na czat GPT i proszę o kartotekę tego gościa. Jeśli ten facet stanie przed sądem za niewłaściwe postępowanie, korupcję, defraudację lub jakiekolwiek inne przestępstwo związane z administracją publiczną, nigdy nie będzie miał mojego głosu. Jeżeli w ostatnich wyborach nie dotrzymała obietnic, to i mojego głosu nie dostanie – nienawidzę ludzi, którzy nie dotrzymują obietnic złożonych obywatelom.

4) Środek ten jest praktycznym środkiem urzeczywistnienia słynnego stwierdzenia Thomasa Jeffersona: kiedy ludzie boją się państwa, mamy tyranię; Kiedy państwo boi się ludzi, mamy wolność. A jak mówił św. Jan Paweł II, podstawą wolności jest prawda. Niech to będzie droga, prawda i życie w zasługach Pana Naszego Jezusa Chrystusa.

José Octavio Dettmann

Rio de Janeiro, 7 stycznia 2024 r. (data pierwotnego wpisu).

Congresso vai regulamentar o uso da inteligência aritficial para fins eleitorais

1) Segundo Cléber do canal Jacaré de Tanga, o Congresso tem planos de regular o uso da Intaliegência Artificial nas eleições municipais de 2024.

2) Para quem é da Polônia, estas eleições marcam o meio do mandato presidencial, mas ela não renova uma parte da Cãmara dos Deputados, como ocorre nos Estados Unidos - estas eleições são para eleger prefeitos e vereadores por todo o Brasil. E é por meio da política de base que se elegem governadores, senadores, deputados estaudais, deputados federais e até o presidente. Isto se deve ao tamnho do Brasil, que é enorme, e por conta do nosso tipo de regime que temos desde a constituição 1988, onde temos um presidencialismo que adota elementos de um regime parlamentarista.

3) Se um eventual vereador me bater à minha porta para pedir meu voto, eu vou ao chat GPT e peço a capivara desse sujeito. Se este sujeito responde a algum processo na justiça por improbidade, por corrupção, peculato ou outro crime relativo à adinistração pública, esta pessoa jamais terá o meu voto. Se ela não cumpriu suas promessas nas últimas eleições, ela também não terá meu voto - odeio gente que não honra a palavra empenhada junto à população.

4) Ela é o meio prático de tornar real aquela famosa frase de Thomas Jefferson: quando o povo teme o Estado temos tirania; quanto o Estado teme o povo temos liberdade. E ocmo diz são João Paulo II, a verdade é o fundamento da liberdade. Que ela seja o caminho, a verdade a vida, nos méritos de Nosso Senhor Jesus Cristo.

José Octavio Dettmann

Rio de Janeiro, 07 de janeiro de 2024 (data da postagem original).

Fonte: https://www.youtube.com/watch?v=eCtQTmd2xK8

Notes on the Industrial Revolution as a problem of the philosophy of crisis - the case of the home and the factory as environments of transformation

1) The home is an environment of transformation:

A) In it, I can transform raw materials into products that can satisfy human needs - the greatest proof of this is in the artisanal workshops, ateliers and kitchens that exist inside our homes, apart from the libraries, offices and laboratories, which have emerged in a more recent way.

B) It is a favorable environment where the confluence between the ideas we think and those we acquire over time occurs in order to produce something intelligent and constructive. And to build something intellectually productive, which can perfect the freedom of many in the merits of Christ, the contemplative life is essential. And this not only calls for a pious religious life, but it also calls for the cultivation of good habits that encourage the virtue of thinking - such as, for example, the habit of playing many strategy games that invite the person playing to practice philosophical reflection. This is the apostolate of fun in the service of sanctification through study and work.

C) As it is a meeting place, the home can also be an environment where arrangements occur through which transactions that are most sacred in the merits of Christ are protected and preserved from the tyranny of evil rulers. They are also an environment where the practice of integration between people is developed, one of the foundations of personal responsibility, since we must see God in people and honor them in what is good, since truth is the foundation of freedom. This is the philosophy of loyalty.

D) The place where everything we collected was dispersed to be gathered in a certain place, through our libraries or our stocks for future use. This is how the crisis resulting from the Industrial Revolution is resolved, because through the good use of what is dispersed in society we discover its solution, to the point of revealing new paths to solving this spiritual and civilizational crisis that we are all going through.

2.1) Between the factory - which is a specialized transformation center - and the home - which is a much more comprehensive transformation center -, the return to home at some point in History is vital to combat the spiritual crisis that occurred during from the Industrial Revolution. Displacing man from his home, from his family, to the point of forming nuclear families wherever he goes, simply generated a great crisis in the great chain of being without which it is impossible to produce any knowledge based on the assumption that the truth It is the foundation of freedom.

2.2) When this chain is broken, science and technology are servants of inequity, of revolutionary ideology, since the foundation of research is what remains convenient and outside the truth, in order to improve the process of domination about men - and this is a vain search, devoid of meaning.

José Octavio Dettmann

Rio de Janeiro, November 7th, 2023 (date of original post).

Apuntes sobre la Revolución Industrial como problema de la filosofía de la crisis - el caso del hogar y la fábrica como ambientes de transformación

1) El hogar es un ambiente de transformación:

A) En él puedo transformar materias primas en productos que puedan satisfacer las necesidades humanas; la mayor prueba de ello están en los talleres, ateliers y cocinas artesanales que existen dentro de nuestros hogares, además de las bibliotecas, oficinas y laboratorios, que han surgido de forma más reciente.

B) Es un entorno propicio donde se produce la confluencia entre las ideas que pensamos y las que adquirimos con el tiempo para producir algo inteligente y constructivo. Y para construir algo intelectualmente productivo, que pueda perfeccionar la libertad de muchos en los méritos de Cristo, la vida contemplativa es esencial. Y esto no sólo exige una vida religiosa piadosa, sino también el cultivo de buenos hábitos que fomenten la virtud del pensamiento, como, por ejemplo, el hábito de jugar a muchos juegos de estrategia que invitan a la persona que juega a practicar la reflexión filosófica. Este es el apostolado de la diversión al servicio de la santificación mediante el estudio y el trabajo.

C) Como es un lugar de reunión, el hogar también puede ser un ambiente donde ocurren arreglos a través de los cuales las transacciones que son más sagradas en los méritos de Cristo son protegidas y preservadas de la tiranía de los gobernantes malvados. Son también un ambiente donde se desarrolla la práctica de la integración entre las personas, uno de los fundamentos de la responsabilidad personal, ya que debemos ver a Dios en las personas y honrarlas en el bien, ya que la verdad es el fundamento de la libertad. Ésta es la filosofía de la lealtad.

D) El lugar donde todo lo que recogimos fue dispersado para ser reunido en un lugar determinado, a través de nuestras bibliotecas o de nuestros almacenes para un uso futuro. Así se resuelve la crisis derivada de la Revolución Industrial, porque a través del buen uso de lo disperso en la sociedad descubrimos su solución, al punto de revelar nuevos caminos para solucionar esta crisis espiritual y civilizatoria que todos atravesamos.

2.1) Entre la fábrica - que es un centro de transformación especializado- y el hogar -que es un centro de transformación mucho más integral -, el regreso al hogar en algún momento de la Historia es vital para combatir la crisis espiritual acaecida durante la Revolución Industrial. Desplazar al hombre de su hogar, de su familia, hasta el punto de formar familias nucleares allá donde vaya, simplemente generó una gran crisis en la gran cadena del ser sin la cual es imposible producir ningún conocimiento basado en el supuesto de que la verdad es el fundamento de la libertad.

2.2) Cuando se rompe esta cadena, la ciencia y la técnica son siervas de la inequidad, de la ideología revolucionaria, ya que el fundamento de la investigación es lo que queda conveniente y fuera de la verdad, para mejorar el proceso de dominación sobre los hombres - y esto es un vano búsqueda, carente de significado.

José Octavio Dettmann

Río de Janeiro, 7 de noviembre de 2023 (fecha de la publicación original).

sábado, 6 de janeiro de 2024

Note su San Paolo, quando fu fondata


LA CAPANNA CHE HA DATO ORIGINE ALLA PIÙ GRANDE CITTÀ DEL BRASILE

 Situata sull'allora cosiddetto "Planalto de Piratininga", la piccola capanna in canniccio e fango, di circa 90 metri quadrati, fungeva da scuola, chiesa, dormitorio, mensa, infermeria e ospitò, con la densità di popolazione circostante, la genesi del La vita di San Paolo.

Molti documenti hanno cercato di recuperare il significato simbolico di questa costruzione. Oggi anche l’Intelligenza Artificiale ci aiuta a intravedere questo tempo lontano.

Visitare il Pateo do Collegio è anche permettersi di viaggiare indietro nel tempo.

Uwagi o rewolucji przemysłowej jako problem filozofii kryzysu – przypadek domu i fabryki jako środowisk transformacji

1) Dom jest środowiskiem transformacji:

A) Mogę w nim przekształcać surowce w produkty mogące zaspokoić ludzkie potrzeby – najlepszym dowodem na to są warsztaty rzemieślnicze, pracownie i kuchnie, które istnieją w naszych domach, poza bibliotekami, biurami i laboratoriami, które powstały w nowszy sposób.

B) Jest to sprzyjające środowisko, w którym następuje zbieżność pomysłów, o których myślimy, z tymi, które nabywamy z biegiem czasu, w celu stworzenia czegoś inteligentnego i konstruktywnego. Aby zbudować coś produktywnego intelektualnie, co mogłoby udoskonalić wolność wielu w zasługach Chrystusa, niezbędne jest życie kontemplacyjne. A to wymaga nie tylko pobożnego życia religijnego, ale także kultywowania dobrych nawyków, które zachęcają do cnoty myślenia - jak na przykład nawyk grania w wiele gier strategicznych, które zachęcają osobę grającą do praktyki refleksji filozoficznej . Na tym polega apostolat zabawy w służbie uświęcenia poprzez naukę i pracę.

C) Jako miejsce spotkań dom może być także środowiskiem, w którym dokonują się ustalenia, dzięki którym transakcje najświętsze w zasługach Chrystusa są chronione przed tyranią złych władców. Są także środowiskiem, w którym rozwija się praktyka integracji między ludźmi, będąca jednym z fundamentów osobistej odpowiedzialności, gdyż trzeba widzieć Boga w ludziach i czcić ich w tym, co dobre, gdyż prawda jest fundamentem wolności. Oto filozofia lojalności.

D) Miejsce, w którym wszystko, co zebraliśmy, zostało rozproszone i zgromadzone w określonym miejscu, za pośrednictwem naszych bibliotek lub naszych zasobów do wykorzystania w przyszłości. W ten sposób rozwiązuje się kryzys wynikający z rewolucji przemysłowej, ponieważ poprzez dobre wykorzystanie tego, co rozproszone w społeczeństwie, odkrywamy jego rozwiązanie, aż do odkrycia nowych dróg rozwiązania tego kryzysu duchowego i cywilizacyjnego, przez który wszyscy przechodzimy.

2.1) Pomiędzy fabryką – która jest wyspecjalizowanym ośrodkiem transformacji – a domem – który jest znacznie bardziej wszechstronnym centrum transformacji – powrót do domu w pewnym momencie historii jest niezbędny do zwalczania kryzysu duchowego, który miał miejsce podczas rewolucji przemysłowej . Wysiedlenie człowieka z jego domu, z rodziny, do punktu, w którym utworzyłyby się rodziny nuklearne, gdziekolwiek się uda, spowodowało po prostu wielki kryzys w wielkim łańcuchu bytów, bez którego nie jest możliwe wytworzenie jakiejkolwiek wiedzy opartej na założeniu, że prawda jest fundament wolności.

2.2) Kiedy ten łańcuch zostanie przerwany, nauka i technologia służą nierówności, ideologii rewolucyjnej, gdyż podstawą badań jest to, co pozostaje wygodne i poza prawdą, aby usprawnić proces dominacji nad ludźmi – a to jest daremne szukanie, pozbawione sensu.

José Octavio Dettmann

Rio de Janeiro, 7 listopada 2023 r. (data pierwotnego wpisu).

On the divinization of trust in the process - reflections on this

1) I don't know if it was Taylor who said this, in his Principles of Scientific Management, but I remember a passage where it was said that we should not blame people, but the system. As the industrial production system is based on processes, on methods organized and tested in a scientific way, hw is the father of the expression trust in the process, as it is propagated around the world today.

2.1) But it turns out that the system is made up of animals that make mistakes, that make mistakes due to imprudence, incompetence and negligence every day, to the point that this is constantly studied in constant case studies in order to improve the production system.

2.2) The constant process of improving production systems and interpersonal relationships within the scope of an economically organized activity does not provide a safe conduit for their divinization, to the point that science and technology at the service of the production of life and economic goods market will be at the service of ideology and in such a way that its directors, like lying animals that they are, will sponsor bosses whether in politics or culture, in order to transmit the virus of disinformation throughout the world, skillfully camouflaged as journalism , entertainment and mass culture. This is cultural Marxism.

3) Trusting the process, to the point of deifying it, is giving all power to the animals that lie and this is perfidious. This is neocommunism. It is yet another symptom of this malaise, which is modernity.

José Octavio Dettmannn

Rio de Janeiro, December 30th, 2023 (date of original post).